sanalinija

Citroen

  • Tālr.: +371 63011223
  • Mob.: +371 23302533
linija

1955
Eduarda Mišelina (Edouard Michelin) krustdēls Robērs Puiso pārņem Citroën vadību.
Pateicoties estētiskajam dizainam, DS 19 kļūst par 1955. gada Parīzes autoizstādes sensāciju. Publiku sajūsmina revolucionārā aerodinamiskā virsbūves forma, hidropneimatiskais atsperojums un priekšējās disku bremzes. Līdz dienas beigām izstādē pārdots vairāk nekā 12 000 automašīnu.


1957
Tiek izgatavots pēdējais Citroën Traction Avant. Traction Avant kļūst par pasaulē ilgāk ražotās automašīnas rekorda īpašnieci. Kopš 1934. gada pārdoti vairāk nekā 759 000 automašīnu.


1959
Koltelloni, Aleksandra un Dezrosjē vadītais ID 19 uzvar Montekarlo rallijā. Tā rezultātā Citroën nolemj sākt piedalīšanos rallijos. Koltelloni kļūst par tā paša gada Eiropas rallija meistaru.


1962
Tiek dibināts tirdzniecības punkts Kanādā, Monreālā.
Nākamajā gadā tiek atvērta filiāle arī Ķīnā.


1968
Citroën un Fiat izveido kopuzņēmumu, kurā 49% pieder Fiat un 51% Michelin.


1970
Plašākai publikai tiek prezentēta Citroën ekskluzīvā kupeja SM ar Maserati motoru. Klientus līdz pat 1975. gadam sajūsmina tās sportiski elegantais dizains un spēja sasniegt līdz 200 km ātrumu stundā.

Vienlaikus Citroën nāk klajā ar Citroën GS, kas ir vidējās klases ģimenes auto. Citroën GS var atzīmēt savu debijas gadu ar astoņām starptautiskām balvām.


1972
Citroën izveido ražotni un filiāli Dienvidāfrikā, Johanesburgā.


1974
Citroën apvieno spēkus ar Peugeot zem PSA Group nosaukuma. Citroën CX nomaina Citroën DS. Citroën CX ir moderna, racionāla, uzticama automašīna. 1975. gadā Citroën CX tiek izvēlēta par gada automašīnu.
Gadā tiek saražoti nu jau vairāk nekā 688 000 Citroën automašīnu.